Před umístěním do Domova důchodců Horní Planá je nutno vyplnit žádost o poskytnutí sociální pobytové služby včetně všech jejích příloh, a to písemnou formou na tiskopisech Domova důchodců Horní Planá. Tiskopis si můžete vyzvednout přímo v Domově nebo vytisknout z těchto webových stránek - v nabídce Dokumenty k žádosti.
1. Žádost – strany 1 - 3 - zde každý žadatel vyplňuje
- své osobní údaje = jméno a příjmení, datum narození, bydliště a kontaktní telefon (popř. email)
- osoby blízké žadateli = ti, kteří jsou žadateli nejbližší + písemný i telefonický kontakt na tyto osoby
- zastupování žadatele = vyplníte pouze v případě žadatele s omezenou svéprávností či jinak zastoupenou (plná moc – úředně ověřený podpis zmocnitele, předběžné prohlášení, nápomoc při rozhodování, zastoupení členem domácnosti)
- odůvodnění žádosti, popis současné sociální situace, přání, potřeby a náš společný cíl = proč žadatel žádá o sociální pobytovou službu, jaká je jeho současná situace, jak si ji představuje, co od ní očekává a je-li ještě něco, čeho bychom mohli společně dosáhnout
- využívání jiné sociální služby v minulosti = např. pečovatelskou službu nebo jiné zařízení typu domova pro seniory
- prohlášení a souhlas žadatele = o pravdivosti údajů, souhlas s jejich zpracováním a žádost o zařazení do Evidence žadatelů
- místo + datum + podpis (podpis musí být vlastnoruční a žadatel tak vyjadřuje souhlas s využíváním sociální pobytové služby)
2. Příloha č. 1: Vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele – vloženo – předejte, prosím, ošetřujícímu lékaři žadatele (v případě dlouhodobé hospitalizace tuto část vyplní lékař v nemocnici, který zná nejaktuálnější zdravotní stav žadatele)
3. Příloha č. 2: Souhlas se zpracováním osobních údajů - žadatel o sociální službu – vloženo:
4. Příloha č. 3: Dotazník pro žadatele – vloženo: vyplněním dotazníku nám o sobě žadatel poskytuje cenné informace, které se týkají péče a způsobu pomoci či podpory. Žadatel v dotazníku označí z daných možností (křížkem, zakroužkuje) v jakém rozsahu a jakým způsobem v uvedených činnostech potřebuje pomoci. Tento dotazník může být kdykoli aktualizován.
Během celého procesu vyplňování žádosti a jejího doručení zpět do Domova máte samozřejmě možnost naše zařízení navštívit (pokud jste již tak neučinili), a to po předchozí telefonické domluvě se sociálními pracovnicemi. Při této návštěvě se můžete seznámit, jak s prostředím a chodem Domova, tak s úrovní poskytované péče.
Žádost je po jejím doručení zpracována sociálními pracovnicemi a předložena přijímací komisi k posouzení jejího přijetí či nepřijetí do Evidence žadatelů. Žadatel je o výsledku jednání komise vždy písemně informován. V případě uvolnění vhodného místa sociální pracovnice kontaktují žadatele (popř. určenou osobu blízkou) a následně je provedeno sociální šetření v místě aktuálního pobytu žadatele (bydliště, nemocnice apod.). Při sociálním šetření jsou aktualizovány a doplňovány dosud získané informace ze žádosti vč. příloh (tak je i ověřována vhodnost umístění žadatele na uvolněné místo) a následně je domluven termín příchodu do Domova.
Před samotným příchodem do Domova uvítáme předchozí osobní setkání s rodinou. Při něm je možnost částečně pokoj připravit – donést osobní věci, obrázky, fotky, hrneček na kávu, polštářek, přehoz na postel apod. Žadatel se při příchodu do Domova bude cítit příjemněji, pokud uvidí věci, které jsou mu blízké, a zná je.
Pokud je žádost podána a zařazena do Evidence žadatelů a dojde-li k jakékoli změně (zdravotní stav, změna kontaktních osob nebo jejich adres, umístění do jiného zařízení) je nutné o této skutečnosti Domov informovat.
V případě jakéhokoli dotazu se prosím obracejte na sociální pracovnice:
û Bc. Martina Dvořáková tel.: 380 738 115, 724 393 420
û Bc. Miroslava Dvořáková – tel.: 380 738 115, 724 393 421
û Jana Guida – tel.: 380 738 115, 602 528 969